lördag 11 juni 2011

FS Lasik - Resultat

Varför gjorde jag inte detta tidigare!?

Det är helt fantastiskt, jag kan se! Så länge jag kan minnas har jag haft dålig syn, och varit tvungen att lita på glasögon och linser för att kunna fungera normalt. Bara 3 timmar efter operationen kunde jag se på tv, och redan dagen efter kunde jag köra bil!
Förberedelserna för operationen var väldigt obehagliga, nån pryl skulle sättas fast med vakuum på ögat, och det var ett hemskt tryck mot ansiktet och ögat. Jag är fortfarande lite gul och blå efter det. Men själva operationen sen var helt smärtfri. När jag satte mig upp efteråt kunde jag se klockan på väggen och ville gråta lite av lycka.
Sen följde några obehagliga timmar där jag inte kunde öppna ögonen ordentligt, och det sved i ögonen som om jag hade hackat lök. Men det var helt klart värt det.

Idag har jag lite torra ögon, lite dimsyn pga svullnad i ögonen, och ser lite underliga ljusfenomen runt ljuskällor, men annars är jag helt bra. För första gången i mitt liv kan jag vakna på morgonen och se direkt. Det är som ett litet mirakel.

Till alla er som går och funderar lite på att laseroperera bort era synfel men inte vågar riktigt, har jag bara en sak att säga: Gör det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar