söndag 13 februari 2011

Alla Hjärtans Cupcakes!

Nu är ännu en helg över. Hjälp vad tiden går fort. Handlar detta om att man blir äldre? För när jag var liten tog ju ett år verkligen ett år! Nu tar det ju bara några månader. Hur ska man hinna någonting vettigt i den här takten?
Jaja, jag försöker göra det bästa av situationen och inte bli alltför stressad.

Dagen började med att jag ville baka. Det skulle bli chokladcupcakes med kolafyllning och creamcheese-frosting. Marie (min tandteknikerkompis) kom över för att hjälpa till.
Jag har snöat in lite på cupcakes den senaste veckan. Har hittat otroligt fina bilder på internet och vill göra likadant själv, så jag har shoppat loss på www.kakburken.se och köpt vit fondant och utstickare till blommor, strössel, fina muffinsformar, tyllar och spritspåsar, samt lite annat smått och gott.
Nu är det ju Alla Hjärtans Dag på gång, så vi gjorde egna blommor i fondant, samt lite olika andra dekorationer vi kunde komma på, och vi hade hjärtströssel och röd karamellfärg att leka med. Underbart pyssel för godissugna tekniker på fritiden!
Efter lite pysslande, gräddande, fyllande och spritsande, var cupcakesen klara för dekorering. Jag och Marie hade frosting överallt, men det var det värt. Snart stod de där och var sockersött sockersöta på bordet!


Hoppas att alla får en underbar Alla Hjärtans Dag!



Jag kan ju tillägga att de var sjukt goda också.

3 kommentarer: