söndag 20 februari 2011

Med kärlek...

På våningen ovanför oss bor det med stor sannolikhet en barnfamilj.
Men det kan också vara så att de har en relativt stor och klumpig troll-liknande varelse utrustad med diverse tillhyggen och steppskor i bly. Dess favoritsysselsättning är galoppvändor fram och tillbaka, gärna med extra tunga klumpiga och orytmiska steg.
Vi kallar detta fenomen lite kärleksfullt för Galoppmongot.
Jag har själv aldrig sett Galoppmongot, så jag kan ju inte bevisa att det existerar. Det kan vara så att vi inbillar oss allting. Det skulle rent av kunna vara så att det är en söt liten unge som leker häst (vilket jag själv har flera års erfarenhet av) men det är svårt att föreställa sig något annat än en klumpig galoppvarelse om man går enbart efter ljudet.
Just nu kör dock Galoppmongot race fram och tillbaka, fram och tillbaka i vårt tak, och jag som sitter och har ont i magen (Ja, han smittade mig.) i soffan blir mer och mer sugen på att göra 'en pensionär' och dunka nåt lämpligt skaft i taket för att avbryta detta.
Jag har även haft tankar på att baka lite kakor med stilnoct i och putta in genom brevinkastet. Men det kanske är att gå till överdrift. Vi väntar och ser hur den idén låter nästa gång jag får migrän...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar