söndag 9 januari 2011

Gammal

30 år.
Det känns kort sagt underligt.
Min kropp firar dock med migrän vilket kanske inverkar lite på hur det känns.
Annars är det värsta med att fylla trettio 3:an. Jag gillar inte treor.

Vi firade iallafall här hemma med tårta på morgonen och lite paket, och sen gick vi ut och åt middag på kvällen. Jättemysigt. Hade kunnat äta den efterrätten alla dagar i veckan utan att tröttna. Det var en belgisk chokladkaka med mjukglass och jordgubbssås. Himmelsk!

Jag bakar mest småkakor eller cheesecakes eller kladdkakor, vore dock kul att försöka sig på en riktig tårta någon gång, kanske tillochmed med amerikansk fondant, draperingar och smörkräms-spets. Hjälp va kul.


Eller kanske bara en sån här fin tårta som jag fick igår. Citronfromage mellan chokladbottnar. Yumm!

2 kommentarer:

  1. jag känner mig helt patetisk men jag har till o från seriös panik för att bli 30 o tvingas bli vuxen med rynkor o tantkropp o allt vad det kan innebära :S :S :S

    SvaraRadera
  2. Mm, I know. Hemskt. Fast jag är nog mest stressad för att man ligger efter lite nu o bör ha barn o familj redan nu.

    SvaraRadera