söndag 16 januari 2011

Ljuva lediga tid

Dagen började med att vi blev utelåsta från vår tvättstuga som vi bokat. Tydligen äger vi inte nyckeln dit, så vi kom inte ens in med all vår tvätt. Det blev att ställa sig och tvätta det viktigaste i handfatet och så får jag bege mig hem till mamma imorgon och ockupera hennes maskiner. Man blir så trött när sånt händer. Och vår egen tvättmaskin står ju i badrummet och väntar på att bli inkopplad, så det känns lite onödigt att krångla med att skaffa ny nyckel också.
Mats fick lite jobb att göra så jag sysselsatte mig med att rensa ut hela vår klädkammare och få lite mer ordning där inne. Nu kan man gå in där igen!
Sen fortsatte vi med vårt sovrum, satte upp gardiner och möblerade om lite, och nu är det jättemysigt! Kissarna var med överallt och tittade och var i vägen. De gillar att vara mitt i händelsernas centrum och gärna leka med allt eller äta på saker. Men trots deras 'hjälp' blev vi ändå färdiga och nu ser det ut såhär:


Jag är nöjd och nu ska jag få sätta mig med en kopp hett te och bara göra ingenting! Hurra!

2 kommentarer: