tisdag 18 januari 2011

Klar för idag

Idag har det varit full rulle. Jag har möblerat om i vardagsrummet, satt upp gardiner och sålt en säng. Jag är så himla produktiv!
Och precis när jag gett upp hoppet så ringer en hantverkarkille och vill komma och titta på vårt badrum och det som ska göras där! Helt fantastiskt. Kanske får vi ett ordentligt badrum snart!

Annars börjar jag tröttna på att vara ensam hemma. Mats är i Stockholm under ett par dagar för lite möten och sånt, och trots att allt går bra ändå så är det lite tomt. Jag fördriver tiden med att titta på Dexter och kasta boll till Maia. Hon har en orangeluddig favoritboll. Luddet, pinglet och skramlet är av yttersta vikt för bollarnas lekbarhet, och denna boll har visst allt. Då Maia är mer hund än katt, så är hennes favoritlek apport. Hon kommer farande med bollen, släpper den framför mig och väntar på att jag ska kasta iväg den så att hon kan raket:a efter den och gärna sladda in i allt som står i vägen. Sedan följer lite lekande med tillhörande pingel och skrammel innan hon kommer tillbaka med bollen för att få den slängd igen. Zaimon ligger mest och tittar på från någon strategiskt utvald plats där han kan följa leken utan att behöva röra på sig.
Medan jag skrivit detta har jag kastat bollen till Maia ett tiotal gånger, men nu verkar hon ha däckat. Zaimon tog över skramlandet lite, jag hör honom böka runt under soffbordet. Kanske får jag lite lugn och ro nu.

Nähe där kom hon med bollen igen. Trollet.

5 kommentarer:

  1. Haha, perro betyder hund pappa :) Men det kanske var meningen iochförsig.
    Men ni är himla duktiga som kan kommentera nu! ^^

    SvaraRadera
  2. Luna vill bara ha fjädrar o ignorerar allt annat...

    SvaraRadera