måndag 17 januari 2011

Smile

Min kropp försöker berätta för mig att jag stressar lite för mycket.
Det är svårt att lyssna på den.
Men jag är trött på att plugga. Jag vill jobba och slippa tänka på skolan hela tiden!
Just nu sitter jag och längtar efter att göra blekskenor. Det är så mysigt. Man lägger på en blå smet på gipsmodellen med en spruta, och det är lite som att sitta och måla. Sen smälter man plast över och slipar in den. Färdigt. Jag skulle kunna göra endast blekskenor i hela mitt liv som det känns nu. Men jag gissar att jag skulle ta tillbaka detta uttalande efter något år. Kan ju bli lite tråkigt i längden. För er som är nyfikna så ser blekskenor ut såhär:

På modell med blått kladd

Färdig skena

Eller tänk att få sitta på ett mysigt labb och göra vackra porslinskronor. Eller göra en rolig tanduppsättning inför en helprotes. Eller vaxa upp en 6a med invecklat fissursystem och sen pressa den i Empress! Jag älskar nog mitt jobb. Hoppas verkligen att nån vill anställa mig i vår.

Inte tänka på det nu. Inte tänka på det nu. Inte tänka på det nu.

1 kommentar: