torsdag 13 januari 2011

Hemmapyssel

Jag har fördrivit tiden lite med allt möjligt de senaste dagarna. Då vi nyss flyttat är det mycket finpysslande som måste göras, sånt som karlar inte kan. Jag har städat och plockat med lådor, sorterat sånt som ska upp på vinden och lagt grejer på rätt plats i lägenheten. Jag har även satt upp två lampor, lagat en annan, målat ränder på hallväggen och satt upp en hatthylla. Jag vet inte om jag är helt nöjd med ränderna än, kanske måste måla till nåt, men såhär blev det: (det är orange och mörklila, bilden är inte jättebra)


Sen har jag varit och handlat gardinstänger och tyglängder och sytt ihop lite fint till köket. Det blev som ett helt nytt rum! Jag kommer att baka ännu godare saker där nu!


För att runda av kvällen test-sandpapprade jag en bit av diskbänken och oljade in den. Jag börjar bli lite nojjig för att förstöra den med allt mitt kladd annars.
Jag har köpt rullgardiner till sovrummet också, så de ska upp någon dag när jag vågar borra själv. Det tar sån himla tid att vänta på att någon annan ska komma och hjälpa till bara för att jag är feg.

När jag gjort allt detta gjorde Mats en gin&tonic till mig och tyckte att jag var färdig för kvällen. Jag tror att jag låter honom ha rätt.

2 kommentarer:

  1. najs kök..! hade med velat ha bordslöpare sådär men kan inte då vårt bord är rundat :( så jag har runda istället då fyrkantiga ser hej-kom-o-hjälp-mig ut :P

    sen tror jag att det var det där med golvet som var "felet" i hallen. lägg dit en mörk matta som tar upp mycket av golvet o se om det blir bättre

    SvaraRadera
  2. Tack :D

    Hm, njo det är en idé. Men jag kanske hinner måla över allt innan :P

    SvaraRadera