onsdag 5 januari 2011

The Saga Begins

Hej!

Nu har jag bestämt mig för att börja blogga lite. Jag kör på som alla andra och skriver om mitt liv och det som intresserar mig mest. Detta kommer att bli en blogg om målning, teckning, bakande och pluggande.
Detta första inlägg får vara ett litet presentationsinlägg, så att jag blir cool och känd som alla andra bloggerskor.

Jag heter Camilla och är i skrivande stund fortfarande i tjugoårsåldern. På lördag den 8e januari 2011 fyller jag 30 vilket jag har obligatorisk ångest över. Nyss flyttade jag ihop med min pojkvän Mats i en lägenhet i Malmö. Jag är från Stockholm och han är från Göteborg, så hemma hos oss är det bara katterna som är skåningar. Och då de har talsvårigheter i största allmänhet, behöver man inte oroa sig för att missa nåt viktigt. Dessa monster heter Zaimon och Maia, är av rasen Ragdoll, och lär dyka upp ofta i bloggen.
Sysselsättning ska ju alla ha, och jag sysslar just nu med en forskningsutbildning inom tandteknik. Jag är tandtekniker, men läser upp mig till en magisterexamen för att ha nåt att skryta med.

Jag är kreativ, kontrollberoende och lätt neurotisk. Men även nattmänniska, kakmonster och wannabe-doktor.

Där har vi mig i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar