fredag 11 mars 2011

Andra gången

Igår gjorde jag mitt andra försök med macarons. Inte heller denna gången blev de fina. Jättegoda, ja, men buckliga och inte alls vackra. De är så teknikkänsliga. Förra gången blev de bleka och lite för kladdiga, denna gången är färgen perfekt, men smeten var lite för tjock så de ville inte flyta ut och bli släta på toppen. Men de kommer definitivt bli uppätna, de är underbart goda och smälter i munnen. De kommer bara inte att föräras med en bild här på bloggen idag. ^^ Jag satsar på tredje gången gillt någon gång nästa vecka kanske.

Även idag sitter jag hemma och skriver. Känns skönt att få lite mer ordning på den biten. Och den är ju lika viktig som själva forskningsarbetet.

Ska sätta igång med blomtillverkning ikväll, så att jag hinner få ihop ett gäng till tårtan jag ska göra på måndag. Jag tror det får bli hallonmousse och vaniljgrädde som fyllning. Sen kommer dekorationerna att gå i vitt, svart och grönt. Det blir nog jättebra.

3 kommentarer:

  1. Vi håller tummarna för 3:e gången.
    Måndag? Någon / något som ska firas?

    SvaraRadera
  2. Min kurskamrat Sozan's pojkvän fyller 35, och jag har längtat efter att göra en tårta, så jag erbjöd mig. :) Ska bli spännande!

    SvaraRadera