måndag 28 mars 2011

Cupcakes till nygräddad bulle

Idag har jag varit och hälsat på min vän Mia som nyligen blivit mamma för tredje gången. Det var dags att åka och gulla med ny bebis. Lille Samuel, 2½ vecka, var sådär urgulligt bebisgurglig och mjuk och pyttig. Man blir ju nästan lite sugen på en egen. Nästan. ^^

Självklart hade jag med mig lite cupcakes för att fira tillskottet. Det blev chokladcupcakes med vaniljsmakande swiss meringue buttercream frosting, alltså schweizisk marängsmörkrämsfrosting, (uj, jag måste korta ner det där på nåt vis...SMB får det bli.), och minimuffins med hallonsylt och hallon-smb-frosting, samt med nougatkräm och nutella-smb-frosting. De blev jättegoda, jag och Mia klämde i oss nästan allihop helt själva haha.


Sedan körde jag och Mats storstädning hemma och bar bort alla gamla kartonger och skrafs som stod inne i min lilla ateljé, så snart kanske jag kan börja inreda lite där!

 

4 kommentarer:

  1. Jättefina! Saknar superlativer. Men dom första, är de blå muppar? Dom tittar på oss.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Nja, tanken var bara blå kokos med chokladhjärtan, men det ser faktiskt ut som muppar :P Jag ska göra Kakmonstret-cupcakes på samma sätt någon gång ^^

    SvaraRadera
  3. De blå såg himla spännande ut ^^

    SvaraRadera
  4. vart köper du dina cupcakeskartonger? :) maila gärna till deliciousbakeryuf@hotmail.com!

    SvaraRadera