onsdag 30 mars 2011

Cakepops

Jag har länge varit sugen på att försöka mig på cakepops. Det är en kaka på pinne, som en klubba. Från engelskans cake och lollipop. Det är ett toppensätt att bli av med rester från bakning. Man kan göra dem av överbliven sockerkaka eller annan mjuk kaka, överbliven frosting eller cream cheese, och lite allt möjligt man råkar ha hemma. Jag hade några chokladmuffins över, så jag använde dem. Jag smulade ner dem, blandade med lite mascarpone och hackade mandlar, rullade dem till bollar och doppade dem i smält choklad. Efter lite pysslande blev de såhär fina:


Dessa blir en garanterad succé på barnkalaset, eller som snacks på en vanlig fest. Man kan göra dem i tusen olika designer och smaker. Man kan även göra dem lite mer sofistikerade genom att lägga dem i miniformar, som chokladpraliner:


Hoppas ni fått lite inspiration nu, själv måste jag plugga. Ha en jättebra dag!

10 kommentarer:

  1. jättefina! När blir det kalas för oss barn?

    SvaraRadera
  2. Så fort barnen kommer hem från semestern ^^

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha barnkalas jag kan inte vänta så länge till

    SvaraRadera
  4. Men - de är så galet fina! :-)
    *vill ha!*

    SvaraRadera
  5. Tack, Kajsa! Ta en sväng förbi malmö så ska du få. ^^

    SvaraRadera
  6. Ops mitt barnkalas du vet ju äldre desto....

    SvaraRadera
  7. Renate, jag trodde bara att du antydde att jag skulle skaffa en annan sorts bulle i ugnen, hihi. ^^

    SvaraRadera
  8. Och väldigt goda var de! Tack än en gång =D

    SvaraRadera