måndag 7 mars 2011

Jag gör det snabbt. Som med plåster.

Jag lovade ju att berätta om badrummet när jag orkade. Jag tar den korta versionen.
Anledningen till att vi fortfarande inte har ett fungerande badrum är att när vi i torsdags äntligen skulle få upp våra badrumsmöbler, samt koppla in tvättmaskinen, så upptäckte hantverkarna att vårt badrum är ett totalt fuskbygge. Klinkers är satt direkt på plastmattan under, och kakel direkt på väggarna utan fuktspärr, golvbrunnen är inte bytt och alla packningar till handfat och toalett läcker.
Allting måste rivas ner och byggas upp på rätt sätt. Vi måste nu alltså dra igång en juridisk process med säljaren och försöka få honom att ta ansvar för detta, annars kommer vi själva få stå för hela kostnaden, som är runt 50.000 kr. Hela processen kommer nog ta flera månader, och vi kan under den tiden inte använda badrummet.

Beskåda fusket.

Men jag försöker nu se detta positivt. Vi kommer ju att kunna inreda badrummet som vi vill nu, kanske med spotlights i taket och diverse annat fint.

Och idag lyckades jag få en bindning mellan zirkoniumdioxid och komposit. Yay för mig.

Life goes on. ^^

4 kommentarer:

  1. Nu har vi tittat och läst. Vi hade inte förstått att de hade lagt klinkers på plastmattan. Vilka fuskbyggare! Men bullarna ser underbara ut. Nam nam. Och toppen att du lyckades med bindningen. Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Mm, de har inte skött sig alls.
    Nu kom jag just hem från skolan och är jättetrött, men har jobbat bra. Så jag unnar mig lite försoffning en stund ^^ Kram!

    SvaraRadera
  3. Har läst igen i din blogg och känner med er över dessa fuskbyggare. Håller tummarna så allt ordnar sig för er.
    Dessa små mästerverk gör så att det vattnas i munnen hos en viss person som längtar att för smaka av dessa läckerheter.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nämen hej Renate!
    Jättekul att du läser, jag har hört från Mats att du håller koll, kul att du kommenterar lite oxå ^^
    Jo det är trist detta, man blir så besviken och känner sig så lurad. Men vi löser det på något vis. Och det blir ju fint sen iallafall. :)
    Tack så jättemycket, självklart tar jag med mig ett gäng cupcakes när vi kommer upp och hälsar på sen! ^^

    SvaraRadera