söndag 20 mars 2011

Cupcakes med saltad kola

Jo, igår skulle jag ju baka, och jag har länge tänkt att jag ska försöka göra en saltad kola-cupcake. På engelska heter smaken salted caramel, jag är inte helt säker på hur den svenska översättningen blir. Men iallafall, jag kokade kondenserad mjölk i 2,5 timmar för att få kola, och tänkte sen använda den i min frosting. Men mitt i frostingtillverkandet tog florsockret slut, så den blev inte tillräckligt fast. Den gick inte att spritsa och rann bara ut och blev jätteful. (det var där jag blev arg)

Idag kände jag att jag orkade ta tag i problemet igen, och gjorde lite dekorationer i saltat smält socker.
Detta är resultatet, en choklad- och mashmallowmuffins med kolafrosting och saltade sockerdekorationer. Jättegod blev den iallafall, så jag måste experimentera vidare med frostingen så att jag får den fastare.

4 kommentarer:

  1. Vi blir mer och mer impade!
    Men du får inte säga att dom är goda. Utan att bjuda. Det är människoplågeri.

    SvaraRadera
  2. Hehe, ursäkta. Det var inte meningen. ^^
    Men ni får skylla er själva lite som åker 400 mil bort och tar semester. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag bockar och buger jag vet inte om jag kan väntar tills ni kommer till Horred det vattnas i munnen, vilka små mästerverk

    SvaraRadera
  4. Tack, söta du. Säg bara till när du har en ledig helg så tittar vi förbi! ^^

    SvaraRadera