måndag 7 mars 2011

Vackra cupcakes med hallonmousse

Här kommer mina hittills vackraste skapelser. Det är resten av vaniljmuffinsarna, med hallonmoussefyllning och sugarpaste-lock. Jag älskar hur bulliga och mjuka de ser ut när man täcker dem på det här sättet.
Här har jag kavlat ut sugarpasten på en mönstrad platta, och sedan täckt hallonmoussen med den. Blommorna blev över sen Mats sammankomst, men de passar väldigt bra på dessa. Som avslutning borstade jag lite pärlemorpulver över dem, vilket ger ett fint lyster.

Visst är de underbara? ^^

Jag måste dock klaga lite på hur dåliga bilderna blir. Min lilla digitalkamera är inte menad för att ta fina närbilder, och ljuset tas liksom aldrig upp. Om jag ska satsa mer på bloggen och mina cupcakes får jag nog skaffa mig en lite bättre kamera samt lite annan utrustning. Vi får se hur det går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar