lördag 12 mars 2011

Blomstrande cupcakes - Dahlia


Jag letar ständigt runt på internet efter nya sätt att dekorera cupcakes, och idag var det dags att testa en ny variant. Visst är de häftiga? De ser ut ungefär som vissa sorters Dahlia, så jag kallar dem för det. Efter allt pillande såg de nästan inte ut som cupcakes längre, så jag tog en bild lite nerifrån för att ni ska se att det är på riktigt.


Dessa är så enkla att göra, även om det tar lite tid att pilla färdigt dem. Man frostar ett jämnt lager frosting, klipper mini-mashmallows på diagonalen, doppar den kladdiga ytan i färgat socker och trycker fast dem i frostingen. Varv efter varv. Jag kan inte svara på om de är goda, för jag hade proppat i mig så många mini-mashmallows att jag inte ville ha mer när jag var klar, men gillar man mashmallows så är det nog smaskigt även med cupcake och frosting till. :)

3 kommentarer:

  1. Helt fantastiska! Konstverk!

    SvaraRadera
  2. Vilka skapelser kan det blir bättre!!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket, båda två ^^
    Jag gör mitt bästa för att komma på fler roliga designer, och än har jag fler idéer! :)

    SvaraRadera