torsdag 10 mars 2011

Chocolate Chubbies

Igår bakade jag Chocolate Chubbies (chokladknubbisar). Jag hittade receptet hos min favoritbloggerska Manuela på Passion 4 baking, och var tvungen att testa det. Det krävdes ganska mycket förberedelser och mycket hackande och bökande. Jag var tvungen att ändra lite i receptet pga begränsat innehåll i mitt skafferi, men resultatet blev jättebra. Mats sa att det nog var de godaste kakor han ätit, så det måste man ju ta som en komplimang ^^


Mums mums mums! Jag rekommenderar dessa med ett glas kall mjölk. Men de fungerar med all säkerhet utmärkt till kaffet också!

2 kommentarer:

  1. Mums, mums. Ska bli spännande att få smaka. Och namnet på förklädet betyder väl att det blivit en ny chef i köket?

    SvaraRadera
  2. Nejnej, absolut inte. Jag underströk det genom att städa bort det sista beviset på Mats i köket igår. Kaffemaskinen. Nu är det mitt bara mitt! Muahaha! :)

    SvaraRadera