söndag 27 mars 2011

Smaker & Bakelser

Jag börjar få in lite tårtbeställningar nu, och då satte ju den lilla ångesten in, och jag var tvungen att testa fram de mest ultimata tårtsmakerna, alltså olika fyllningskombinationer.
Så jag satte mig och kladdade ihop några bakelser, och lekte fram lite olika designer. De är inte så väldigt sofistikerade kanske, men det var roligt! ^^

En barnvänlig smaskighet: Chokladmousse, vaniljgrädde och nougatsås.

En fräsch variant med hallonmousse, hallonsylt och citronfromage, toppad med vaniljgrädde. Denna blev vår favorit.

Detta blev en superkombination av citron-, choklad- och hallonmousse tillsammans med vaniljgrädde och hallonsylt.

Så igår åt vi alltså bakelser till frukost. Jag erkänner. Men nu har jag iallafall lite olika goda tårtsmaker att erbjuda! :)

8 kommentarer:

  1. Såå fina - och ser jättejättegoda ut! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag blir mer o mer nyfiken på dessa små mästerverk o kanske blir man bjuden på frukost med liknande

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att få ta med både tårtor, bakelser och cupcakes till er sen ;)

    SvaraRadera
  4. Det känns nästan så att ni måste ha med er ett släp och jag får inte äta så mycket innan....

    SvaraRadera
  5. Haha, ja vi planerar för det. Ingen mat två dagar innan, o sen gräver vi ner oss i bakverk en hel helg! :D

    SvaraRadera
  6. Två dagar räcker inte minst en hel vecka du vet don efter person
    Kram

    SvaraRadera
  7. Den sista såg ut som en hel muffintårtedröm ^^

    SvaraRadera