onsdag 2 mars 2011

Kokosdoftande Chokladcupcakes med Malibufrosting

Många har undrat hur jag gör mina cupcakes, så jag har gjort en liten steg för steg-beskrivning som kanske kan inspirera.
Härom dagen experimenterade jag runt i köket och hittade på ett nytt recept, och jag passade på att ta lite bilder till detta inlägg.

Kokosdoftande chokladcupcake med ananas-och mangofyllning och Malibufrosting.
Kokosdoftande chokladmuffins

Skär med en kniv ut en konformad bit ur varje muffins. 
Skär sedan av toppen på konen så att det blir ett lock kvar.

Klicka ut fyllningen i alla muffins.

 
Lägg på locket.

Spritsa sedan på frosting.

Dekorera och njut! ^^


Trots att det inte ser ut så så är det samma frosting på de två sista bilderna, tänk vad lite ljus kan göra. Och för de som inte vet det är Malibu en kokoslikör. Min tanke var att göra en piña colada-cupcake, men experiment är ju just experiment och blir lite hur som helst. Jag gjorde chokladmuffins, men istället för smält choklad tog jag kokosmjölk. Det gav en väldigt mjuk kokossmak, som verkligen funkade ihop med chokladen. Det blev väldigt gott! Så jag fortsatte med fyllningen, jag tänkte fortfarande kokos och ananas som i piña colada, men hade bara en ananas- och mangomarmelad hemma. Så jag vispade upp lite sådan med grädde och fyllde med. Sedan gjorde jag en klassisk cream cheese-frosting med Malibu i, samt lite gul hushållsfärg för att få en varmare, lite mer ananasig färg. Och nu efter någon dag i kylen smakar de nästan ännu bättre! ^^

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar